"Ludzie słabi nie mogą być szczerzy."
Aforyzm autorstwa niekorowanego króla tej mikroskopijnej formy, La Rochefoucaulda, pozwolił mi nie tylko rozpocząć wpis o cytatach cytatem. Przede wszystkim wskazuje na ważną cechę wszystkich złotoustych, których do tej pory przytaczałem. Siłę. Trzeba mieć odwagę, żeby głosić swoje poglądy, i umysłową tężyznę, aby odróżnić się od tłumu. W 4 cytatach symbolicznego "miesiąca" z cytatami Gry Made in Poland (w rzeczywistości wrzutki dzieliło kilka długich tygodni) moc jest silna - pominąwszy może nr 10 autorstwa anonimowego pracownika cdp.pl. Największa jest za to w...
Mocnym początku sezonu i równocześnie najchętniej lajkowanym czwartkowym cytacie Gry Made in Poland z trzeciego "miesiąca". Słusznie wskazywaliście w komentarzach, że można zrozumieć Andrzeja Sapkowskiego, któremu najwyraźniej lepiej idzie kreowanie fikcyjnych światów niż przewidywanie losów tego prawdziwego. Łatwo być mądrym z obecnej perspektywy, wiedząc, że wartość firmy twórców cyfrowego Geralta na giełdzie przekroczyła 6 miliardów dolarów. Dmitrija Glukhovskiego najwyraźniej jednak zbyt mocno oburzyło podejście ASa, żeby mógł zdobyć się na wyrozumiałość. Może sam jest cichym fanboyem serii CD Project RED.
Dla odmiany informacja o niedoszłym zwinięciu wirtualnych półek sklepu cdp.pl niespecjalnie Was obeszła - 3 lajki w zestawieniu z ośmioma Glukhovskiego prezentują się skromnie. Moje pytanie o prawdopodobieństwo hipotetycznej sytuacji, w której również Valve poprzez Steam chciałoby wygwizdać graczom podobny numer, nie znalazło posłuchu. Sam uważam, że ten moment w końcu nadejdzie, ale raczej z racji dużego tąpnięcia ogólnego (internetu, komputerów) niż celowego działania Valve. Taki krok Gabenów wygenerowałby shitstorm widoczny z przestrzeni okołoziemskiej. Aha - warto zauważyć, że to PIERWSZY CYTAT W HISTORII W POLSCE I NA ŚWIECIE TYLKO U NAS bez wskazania autora. Niestety nie byłem w stanie go zidentyfikować.
3. 04.05, nr 11
Piractwo. Piractwo nigdy się nie zmienia. Z batalii toczonej przeciwko nielegalnemu ściąganiu oprogramowaniu, w tym gier, niektórzy uczynili jedne z głównych leitmotiwów swojej działalności (pozdro, Smuggler). Nie mogłem się więc powstrzymać od przytoczenia wypowiedzi kogoś doświadczonego z branży, Macieja Miąsika, wprowadzającego trochę odcieni szarości do tego czarno-białego obrazu świata. Piractwo potrafi być przydatne developerom. Nie usprawiedliwia go to, ale trudno negować, że pozwala rozkręcać pomysłowe akcje piętnujące korsarzy (np. Wiedźmin 2, Game Dev Tycoon, Serious Sam 3) bądź zwiększyć skuteczność tzw. marketingu szeptanego.
4. 15.06, nr 12
Hollywoodzki film o wiedźminie w reżyserii Tomasza Bagińskiego okazał się serialem, przy którym współpracować ma również Andrzej Sapkowski. Atlasem, podtrzymującym przedsięwzięcie, został amerykański gigant Netflix (House of Cards, Daredevil, Narcos). Na razie czekamy na kolejne konkrety. Wspólnie z Aleksandrem Janusem dyskutowaliśmy nad tym, jaki byłby najbardziej ekscytujący punkt zaczepienia dla fabuły, i zawarliśmy consensus nad kanwą opowiadaniową. Co okaże się w rzeczywistości - czas pokaże. Zastanawiam się, czy powstanie serialu pośrednio nie przyspieszy powstania kolejnej reinkarnacji komputerowego Wiedźmina. Dzięki Netflixowi wartość marki i jej rozpoznawalność w świecie mogą wzrosnąć tak bardzo, że ignorowanie tego przez CDP Red byłoby przykładem biznesowej odwagi. Albo tej drugiej cechy, którą często myli się z odwagą.
#czwartkowycytatgmp
Wróciłem do regularnego publikowania pod powyższym hashtagiem, zastanawiam się również nad drobnymi zmianami w formule wpisów. Siłaczy w naszym kraju na szczęście nie brakuje. Ponownie podkreślę przy tej okazji, że każdy feedback od Was jest wart gram złota najczystszej próby za każdy znak wyklepany na klawiaturze. Nie tylko odnośnie wywiadów do następnych grafik, ale również samej dyskusyjno-obrazkowej formuły czwartkowych cytatów Gry Made in Poland. Do zobaczenia w przyszłym tygodniu. :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz