Najlepsze rozwiązania czasem ukrywają się w zasięgu wzroku – cała sztuka tkwi w tym, żeby je dostrzec. W poprzednich edycjach Cytatów Miesiąca Gry Made in Poland stawałem na rzęsach, żeby nie powielać wcześniejszej zawartości facebookowego posta i dodać od siebie coś nowego do każdej grafiki. Bez sensu. Biorąc pod uwagę, że niniejszy zbiór ma służyć dotarciu z Cytatami do tych, którzy nie widzieli ich na fanpage'u, najłatwiej po prostu skopiować dopieszczony tekst tutaj i wtedy ewentualnie wzbogacić go jak uran, w potencjalnie wybuchową mieszankę. Sprawdźmy, co z tego wyjdzie.
22. Tomasz Gop, producent Ancestors Legacy
Powoli wspominanie o
„kontrowersyjnym Hatred” przy każdej wzmiance o Ancestors Legacy zaczyna
się robić tak nudne, jak wypominanie Basement Crawl ekipie Bloober Team. W
sumie, niezależnie od jakości Ancestors, długofalowo może to być największa
zaleta nowej produkcji Destructive Creations. Tomasz Gop chwali się nie
wywołanymi skandalami, a dbałością studia o historyczne detale, gwarantowaną
przez tajemniczego Cypriana. Na szczęście bez realistycznego nazizmu, ma być
bardziej cool niż naukowo – stąd np. futra dzików na barkach berserkerów.
Inspiracja dziejami Starego Kontynentu ma napędzać 4 singlowe kampanie po 10
misji każda, zapewniając około 30-40 godzin rozgrywki.
Źródło: https://goo.gl/BJHhfA [wywiad dla Strategy Gamer]
Warto dodać, że w
komentarzach objawił się sam Tomasz Gop, delikatnie i z sympatią wypominając mi
wpadkę z przerobieniem w tłumaczeniu dzików na niedźwiedzie, co poprawiłem powyżej.
23. Jakub Rokosz, założyciel Fool's Theory
Jak zwykle innowacja „tak
jakoś wyszła”. Fool's Theory & IMGN.PRO w nadchodzącym SEVEN zamierzają poszerzyć spojrzenie na sprawdzoną od
czasów Planescape: Torment perspektywę izometryczną. Załoga rehabilituje
łotrzykowstwo, implementując w swoim RPGie iście asasyńskie możliwości
wertykalnego poruszania się po mapach, atakowania z wyskoku i porządnej
kradzieży kieszonkowej. Przede wszystkim jednak ma to być środek do
implementacji kanonicznego „widzisz tę górę 200 kilometrów
dalej? Możesz się na nią wdrapać”. Nie cel sam w sobie. Premiera już 1 grudnia
2017 i, osobiście, nie mogę się już doczekać.
Źródło: https://goo.gl/Pwv8yL [wywiad
dla Twinfinite]
Z perspektywy czasu, po zdobyciu wszystkich osiągnięć i ponad 60
godzin przekradziejowanych w świecie SEVEN stwierdzam, że bezsprzecznie opłacało się poczekać.
24. Bartosz Moskała, współwłaściciel IMGN.PRO
Złośliwi
powiedzieliby, że ten stereotyp równocześnie jest balastem oraz balonem
wypełnionym helem, ciągnącym w górę polski gamedev. Obecny boom i ponad 200
studiów nie wzięło się znikąd. Ludzie uwierzyli, że mozolna praca może
doprowadzić ich do wielomilionowego sukcesu i wręczenia kolekcjonerskiej wersji
owocu ich wysiłku prezydentowi USA. Z drugiej strony rzeczywiście, nawet po
statystykach fanpage’a i bloga widać, że zainteresowanie polskimi grami to zainteresowanie
głównie Geraltem. Inne produkcje, zwłaszcza na krajowym rynku, muszą mocno
walczyć o miejsce w świadomości odbiorcy. Jakie jest Wasze zdanie - bardziej
balast czy balon?
Moje słowa okazały się
prorocze – grafika z kąpiącym się wiedźminem okazała się
jednym z największych sukcesów cyklu, zgarniając 30 lajków i 8 komentarzy.
25. Radek Smektała, game designer (Robot Gentleman)
Kolejna ciemna (?)
strona postwiedźmińskiego boomu – inflacja. Tłok na lokalnym rynku stał się tak
duży, że nawet przy najszczerszych chęciach istnieje ryzyko, że nie będziesz w
stanie ogarnąć wszystkich interesujących pozycji. Te 120 gier obecnych na PGA
to przecież zaledwie procent tego, co obecnie koduje się w naszym kraju. Pewną
ucieczką do przodu zdaje się celowanie poza lechickie granice – spora część
gier made in Poland nawet nie obsługuje języka polskiego. English only. Co Wy
na to: podaż w końcu przewyższy popyt i dojdzie do krachu, czy wszyscy znajdą
swoją rynkową niszę?
Źródło: https://goo.gl/j7JmmZ [wywiad
dla DualShockers]
A wyobraźcie sobie, co czuje patrząc na ten ogrom ktoś zajmujący się jego opisywaniem.
#czwartkowycytatgmp
Na wszelki feedback od Was dotyczący formy Cytatów Miesiąca czekam na kanale facebookowym bądź skrzynce mailowej – ahutnikiewicz@grymadein.pl. To opcja dla
nieśmiałych. Dajcie znać, czy kupujecie czwartkowe cytaty Gry Made in Poland w
takiej formie. W razie braku sprzeciwu przyjmę ją poprzez aklamację jako
obowiązującą. ;)
Tych cytatów wcześniej nie widziałem. Najciekawszy chyba ten z Wiedźmina!
OdpowiedzUsuń