piątek, 13 kwietnia 2018

Cytaty Miesiąca #6: wiedźmiński boom, Tomasz Gop, SEVEN i Radek Smektała


Najlepsze rozwiązania czasem ukrywają się w zasięgu wzroku – cała sztuka tkwi w tym, żeby je dostrzec. W poprzednich edycjach Cytatów Miesiąca Gry Made in Poland stawałem na rzęsach, żeby nie powielać wcześniejszej zawartości facebookowego posta i dodać od siebie coś nowego do każdej grafiki. Bez sensu. Biorąc pod uwagę, że niniejszy zbiór ma służyć dotarciu z Cytatami do tych, którzy nie widzieli ich na fanpage'u, najłatwiej po prostu skopiować dopieszczony tekst tutaj i wtedy ewentualnie wzbogacić go jak uran, w potencjalnie wybuchową mieszankę. Sprawdźmy, co z tego wyjdzie.


22. Tomasz Gop, producent Ancestors Legacy



Powoli wspominanie o „kontrowersyjnym Hatred” przy każdej wzmiance o Ancestors Legacy zaczyna się robić tak nudne, jak wypominanie Basement Crawl ekipie Bloober Team. W sumie, niezależnie od jakości Ancestors, długofalowo może to być największa zaleta nowej produkcji Destructive Creations. Tomasz Gop chwali się nie wywołanymi skandalami, a dbałością studia o historyczne detale, gwarantowaną przez tajemniczego Cypriana. Na szczęście bez realistycznego nazizmu, ma być bardziej cool niż naukowo – stąd np. futra dzików na barkach berserkerów. Inspiracja dziejami Starego Kontynentu ma napędzać 4 singlowe kampanie po 10 misji każda, zapewniając około 30-40 godzin rozgrywki. 

Źródło: https://goo.gl/BJHhfA [wywiad dla Strategy Gamer]

Warto dodać, że w komentarzach objawił się sam Tomasz Gop, delikatnie i z sympatią wypominając mi wpadkę z przerobieniem w tłumaczeniu dzików na niedźwiedzie, co poprawiłem powyżej. 

23. Jakub Rokosz, założyciel Fool's Theory



Jak zwykle innowacja „tak jakoś wyszła”. Fool's Theory & IMGN.PRO w nadchodzącym SEVEN zamierzają poszerzyć spojrzenie na sprawdzoną od czasów Planescape: Torment perspektywę izometryczną. Załoga rehabilituje łotrzykowstwo, implementując w swoim RPGie iście asasyńskie możliwości wertykalnego poruszania się po mapach, atakowania z wyskoku i porządnej kradzieży kieszonkowej. Przede wszystkim jednak ma to być środek do implementacji kanonicznego „widzisz tę górę 200 kilometrów dalej? Możesz się na nią wdrapać”. Nie cel sam w sobie. Premiera już 1 grudnia 2017 i, osobiście, nie mogę się już doczekać.  


Źródło: https://goo.gl/Pwv8yL [wywiad dla Twinfinite]

Z perspektywy czasu, po zdobyciu wszystkich osiągnięć i ponad 60 godzin przekradziejowanych w świecie SEVEN stwierdzam, że bezsprzecznie opłacało się poczekać.

24. Bartosz Moskała, współwłaściciel IMGN.PRO



Złośliwi powiedzieliby, że ten stereotyp równocześnie jest balastem oraz balonem wypełnionym helem, ciągnącym w górę polski gamedev. Obecny boom i ponad 200 studiów nie wzięło się znikąd. Ludzie uwierzyli, że mozolna praca może doprowadzić ich do wielomilionowego sukcesu i wręczenia kolekcjonerskiej wersji owocu ich wysiłku prezydentowi USA. Z drugiej strony rzeczywiście, nawet po statystykach fanpage’a i bloga widać, że zainteresowanie polskimi grami to zainteresowanie głównie Geraltem. Inne produkcje, zwłaszcza na krajowym rynku, muszą mocno walczyć o miejsce w świadomości odbiorcy. Jakie jest Wasze zdanie - bardziej balast czy balon?

Źródło: https://goo.gl/AinMh3 [wywiad dla Eastbook]

Moje słowa okazały się prorocze – grafika z kąpiącym się wiedźminem okazała się jednym z największych sukcesów cyklu, zgarniając 30 lajków i 8 komentarzy.

25. Radek Smektała, game designer (Robot Gentleman)



Kolejna ciemna (?) strona postwiedźmińskiego boomu – inflacja. Tłok na lokalnym rynku stał się tak duży, że nawet przy najszczerszych chęciach istnieje ryzyko, że nie będziesz w stanie ogarnąć wszystkich interesujących pozycji. Te 120 gier obecnych na PGA to przecież zaledwie procent tego, co obecnie koduje się w naszym kraju. Pewną ucieczką do przodu zdaje się celowanie poza lechickie granice – spora część gier made in Poland nawet nie obsługuje języka polskiego. English only. Co Wy na to: podaż w końcu przewyższy popyt i dojdzie do krachu, czy wszyscy znajdą swoją rynkową niszę?

Źródło: https://goo.gl/j7JmmZ [wywiad dla DualShockers]

A wyobraźcie sobie, co czuje patrząc na ten ogrom ktoś zajmujący się jego opisywaniem.

#czwartkowycytatgmp


Na wszelki feedback od Was dotyczący formy Cytatów Miesiąca czekam na kanale facebookowym bądź skrzynce mailowej – ahutnikiewicz@grymadein.pl. To opcja dla nieśmiałych. Dajcie znać, czy kupujecie czwartkowe cytaty Gry Made in Poland w takiej formie. W razie braku sprzeciwu przyjmę ją poprzez aklamację jako obowiązującą.  ;)

1 komentarz:

  1. Tych cytatów wcześniej nie widziałem. Najciekawszy chyba ten z Wiedźmina!

    OdpowiedzUsuń