26. Wojtek Biliński, Tate Multimedia
POST: Całe
zapowiedziane niedawno Steel Rats od Tate Multimedia zapowiada się na
taki miks. Developerzy o doświadczeniu sięgającym produkcji na ATARI
wykorzystali jako stelaż pionierski gatunek gier, arcade (retro), rozpinając na
nim motocyklową rozpierduchę, kierowaną zaawansowanym system fizycznym
(future). W rolach dawców części wystąpią mechaniczne konstrukty, junkboty,
nowoczesne twory pozlepiane ze szczątków dawnych technologii. Autorzy obiecują
opartą na skillu rozgrywkę w konwencji 2,5D, dającą graczom do wyboru spory
asortyment tricków i metod pokonywania złomków.
Źródło: wywiad dla Horizon Gamer
KOMENTARZ:
Podejrzewam, że wszystkich growych żurnalistów trapi trudność w połączeniu
Kangurka Kao i Steel Rats. Część pewnie skręca z zazdrości, widząc, jak
zgrabnie udało się to teraz mnie. Szach mat. Od momentu udostępnienia niniejszego
cytatu Tate Multimedia pochwaliło się również fragmentami gameplayu i rowerami
z reklamą Steel Rats, a szczęśliwcy uczestniczący w Gamescomie będą
mogli położyć łapki na kierownicach wirtualnych motorów.
![]() |
Źródło: https://bit.ly/2Mx6Vkt |
27. Roland Pantoła, ex-Detalion
POST: W
słowach doświadczonego developera (A.D. 2044, Schizm, Reah) wyraźnie pobrzmiewa
po równo nostalgia i rozgoryczenie. Mam dość sceptyczne podejście do podobnych
sentymentów. Jak świat światem, w każdej dziedzinie twórczości zawsze byli
wynalazcy, którzy wymyślali, i ci, którzy się nimi "inspirowali". Ot,
weźmy taką posttolkienowską literaturę fantasy. Poletko gier od początku nie
jest tutaj wyjątkiem. Innowacja po prostu przeniosła się gdzie indziej. Duże
firmy, jak BioWare z widocznym na obrazku Anthem, rzeczywiście
inwestują w bezpieczne odgrzewane kotlety z wielokrotnie serwowanych
składników. Małe "indyki" mogą pozwolić sobie na oryginalne patenty,
które z czasem przesączają się do produkcji większych developerów.
Źródło: wywiad dla Przygodomania
KOMENTARZ:
Na nasze fejsbukowej grupie Maciej "Aureus" Gajzlerowicz z
niezależnego Moral Ankiety Studio (The Tavern) spuentował to jako "korpo-problemy. ;)".
28. Krzysztof Mąka, Fool's Theory
POST: Patrząc
na widoczny poniżej słów Krzysztofa Mąki kadr z leciwego Dragon's Lair,
mającego na karku ponad trzydzieści lat, ciężko nie przyklasnąć tej filozofii.
W sumie "growe lata", tak jak długość życia psa, powinno się mierzyć
inną miarą i traktować wielokrotnym mnożnikiem, m.in. właśnie ze względu na
młodość i gwałtowny rozwój cyfrowego medium. W tym ujęciu Dragon's Lair
przekroczyłoby już setkę. Pozostaje życzyć twórcom SEVEN podobnej
długowieczności warstwy graficznej ich gry.
Źródło: wywiad dla Gazeta Wyborcza
KOMENTARZ:
Niedawno twórcy Seven, Fool's Theory & IMGN.PRO, zapowiedzieli darmowy
dodatek do przygód Teriela – Drowned Past. Polecam zainteresować się tym
tytułem, bo to rzecz wyjątkowa nie tylko dzięki wpleceniu parkouru do
izometrycznego cRPG, ale także dzięki uzależnieniu rozwoju postaci od eksploracji poprzez całkowite wyrugowanie tradycyjnych punktów doświadczenia.
Bonusowo dorzucam alternatywną grafikę, która odpadła w procesie selekcji.
Bonusowo dorzucam alternatywną grafikę, która odpadła w procesie selekcji.
29. Marek Chwałek, Huuuge Games
POST: Od
momentu udzielenia cytowanego wywiadu informacja odrobinkę się
zdezaktualizowała – na początku grudnia Huuuge Games świętowało
przyjęcie trzechsetnego pracownika. Ma biura w pięciu polskich miastach i dwóch za
granicą. Zatrudnionym oferuje pakiety akcji firmy, lodówki z napojami, a nawet
sweterki i szaliki z własnym logo. Wszystko po to, żeby zwabić do siebie
kompetentnych programistów, których na rynku ciągle jest za mało i mogą
przebierać w ofertach.
Źródło: wywiad dla INN Poland
Uwielbiam czytać wpisy w takiej formie, przejrzyście i proste do ogarnięcia przez czytelnika. Dzięki!
OdpowiedzUsuńCieszę się niezmiernie, miło mi to słyszeć. :)
Usuń