środa, 22 sierpnia 2018

Cytaty Miesiąca #7 - Wojtek Biliński, Roland Pantoła, Krzysztof Mąka i Marek Chwałek

Czwartkowe cytaty Gry Made In Poland to autorski przegląd ciekawych wypowiedzi, zaczerpniętych z wywiadów z czołowymi postaciami polskiego gamedevu. Pierwotnie ukazują się na naszym facebooku, nieco później, w postaci Cytatów Miesiąca, trafiają również na bloga. W #8 Miesiącu poruszamy temat stylistyki retro-future, odtwórczości współczesnych gier, powabów stylizowanej grafiki i przyszłości branży elektronicznej rozrywki jako potencjalnego i całkiem dochodowego miejsca zatrudnienia.  

26. Wojtek Biliński, Tate Multimedia


POST: Całe zapowiedziane niedawno Steel Rats od Tate Multimedia zapowiada się na taki miks. Developerzy o doświadczeniu sięgającym produkcji na ATARI wykorzystali jako stelaż pionierski gatunek gier, arcade (retro), rozpinając na nim motocyklową rozpierduchę, kierowaną zaawansowanym system fizycznym (future). W rolach dawców części wystąpią mechaniczne konstrukty, junkboty, nowoczesne twory pozlepiane ze szczątków dawnych technologii. Autorzy obiecują opartą na skillu rozgrywkę w konwencji 2,5D, dającą graczom do wyboru spory asortyment tricków i metod pokonywania złomków.


KOMENTARZ: Podejrzewam, że wszystkich growych żurnalistów trapi trudność w połączeniu Kangurka Kao i Steel Rats. Część pewnie skręca z zazdrości, widząc, jak zgrabnie udało się to teraz mnie. Szach mat. Od momentu udostępnienia niniejszego cytatu Tate Multimedia pochwaliło się również fragmentami gameplayu i rowerami z reklamą Steel Rats, a szczęśliwcy uczestniczący w Gamescomie będą mogli położyć łapki na kierownicach wirtualnych motorów.

Źródło: https://bit.ly/2Mx6Vkt


27. Roland Pantoła, ex-Detalion


POST: W słowach doświadczonego developera (A.D. 2044, Schizm, Reah) wyraźnie pobrzmiewa po równo nostalgia i rozgoryczenie. Mam dość sceptyczne podejście do podobnych sentymentów. Jak świat światem, w każdej dziedzinie twórczości zawsze byli wynalazcy, którzy wymyślali, i ci, którzy się nimi "inspirowali". Ot, weźmy taką posttolkienowską literaturę fantasy. Poletko gier od początku nie jest tutaj wyjątkiem. Innowacja po prostu przeniosła się gdzie indziej. Duże firmy, jak BioWare z widocznym na obrazku Anthem, rzeczywiście inwestują w bezpieczne odgrzewane kotlety z wielokrotnie serwowanych składników. Małe "indyki" mogą pozwolić sobie na oryginalne patenty, które z czasem przesączają się do produkcji większych developerów.


KOMENTARZ: Na nasze fejsbukowej grupie Maciej "Aureus" Gajzlerowicz z niezależnego Moral Ankiety Studio (The Tavern) spuentował to jako "korpo-problemy. ;)".

28. Krzysztof Mąka, Fool's Theory 


POST: Patrząc na widoczny poniżej słów Krzysztofa Mąki kadr z leciwego Dragon's Lair, mającego na karku ponad trzydzieści lat, ciężko nie przyklasnąć tej filozofii. W sumie "growe lata", tak jak długość życia psa, powinno się mierzyć inną miarą i traktować wielokrotnym mnożnikiem, m.in. właśnie ze względu na młodość i gwałtowny rozwój cyfrowego medium. W tym ujęciu Dragon's Lair przekroczyłoby już setkę. Pozostaje życzyć twórcom SEVEN podobnej długowieczności warstwy graficznej ich gry. 


KOMENTARZ: Niedawno twórcy Seven, Fool's Theory & IMGN.PRO, zapowiedzieli darmowy dodatek do przygód Teriela – Drowned Past. Polecam zainteresować się tym tytułem, bo to rzecz wyjątkowa nie tylko dzięki wpleceniu parkouru do izometrycznego cRPG, ale także dzięki uzależnieniu rozwoju postaci od eksploracji poprzez całkowite wyrugowanie tradycyjnych punktów doświadczenia. 

Bonusowo dorzucam alternatywną grafikę, która odpadła w procesie selekcji.


29. Marek Chwałek, Huuuge Games


POST: Od momentu udzielenia cytowanego wywiadu informacja odrobinkę się zdezaktualizowała – na początku grudnia Huuuge Games świętowało przyjęcie trzechsetnego pracownika. Ma biura w pięciu polskich miastach i dwóch za granicą. Zatrudnionym oferuje pakiety akcji firmy, lodówki z napojami, a nawet sweterki i szaliki z własnym logo. Wszystko po to, żeby zwabić do siebie kompetentnych programistów, których na rynku ciągle jest za mało i mogą przebierać w ofertach.


KOMENTARZ: Ze sweterkami poniosło mnie w nazbyt Huuuge rejony. Reszta w zupełności się zgadza.


2 komentarze:

  1. Uwielbiam czytać wpisy w takiej formie, przejrzyście i proste do ogarnięcia przez czytelnika. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń