![]() |
Photo: Koelnmesse / Thomas Klerx |
Targi w niemieckiej Kolonii są znakomitą
okazją dla polskich twórców gier do zaprezentowania szerokiej publiczności
owoców swojej pracy - w zeszłym roku zebrało się tam prawie 350 tysięcy graczy! Stąd pokaźna ilość nowych gameplayów z powstających produkcji, które do tej pory oglądaliśmy jedynie na
wyreżyserowanych renderach (World War 3, Devil's Hunt). Smaczne kąski rzucono
również przedstawicielom światka prasowego na zamkniętych spotkaniach
(Cyberpunk 2077). Wedle listy Graczpospolitej, na targach
zaprezentowano łącznie aż 51 polskich gier - nie wszystkie jednak
otrzymały nowe materiały promocyjne. W tym szybkim przeglądzie skupimy się na
tych dziewięciu, które w związku z Gamescomem miały coś świeżego do zaprezentowania.
1. Bee Simulator (Varsav Game Studios)
Film o Pszczołach - jest. Niejedna książka -
również (z nowszych warto wymienić Rój Laline Paull). Nadszedł czas
na grę komputerową, kierującą perspektywę na tylną część odwłoka nieodzownego
naturze owada - pszczoły. Materiał z Bee Simulator pod kątem graficznym wygląda zachęcająco, a kastowa struktura ula, gdzie prawie każdy jest dla siebie bratem
lub siostrą (Królowa Matka nie jest tutaj metaforą), to świeży setting w
świecie elektronicznej rozrywki i gotowa inspiracja pod ogromną ilość mechanik.
2. Cyberpunk 2077 (CD Project RED)

O prawdopodobnie najbardziej wyczekiwanej grze
powstającej w Polsce, Cyberpunk 2077 od twórców sagi o komputerowym Wiedźminie, dowiedzieliśmy się równocześnie sporo i bardzo niewiele. Co do samej gry, wiadomo
już, że akcja zaprowadzi gracza nie tylko do zróżnicowanych dzielnic Night
City, a również do terenów obrzeżnych, chociaż wystąpią w tym "naturalne
ograniczenia". Struktura questów ma być zainspirowana
dodatkami Krew i wino oraz Sercami z kamienia bardziej niż podstawką, cokolwiek nie miałoby to
oznaczać. Stan zaawansowania prac nad C2077 pozwala już na przejście gry
od A do Z: z zacięciami na M i niewidoczną częścią liter (czytaj:
wciąż trzeba poprawić bugi i dodać sporą ilość brakujących assetów). Pełną
relację z zamkniętego pokazu możecie podejrzeć chociażby na stronie Gamezilli. Poniżej znajdziecie połowę screenów, udostępnionych dla uczczenia Gamescomu, a tutaj jest link do zbioru czterech concept-artów, z którego pochodzi powyższe cudeńko pt. "Smoke and mirrors".
AKTUALIZACJA: Dosłownie chwilę po publikacji artykułu rozpoczęła się transmisja gameplayu z Cyberpunk 2077! Nie tracę czasu i wracam na https://www.twitch.tv/cdprojektred.
AKTUALIZACJA 2: Transmisja zakończona, zapis czeka na Was poniżej:
AKTUALIZACJA: Dosłownie chwilę po publikacji artykułu rozpoczęła się transmisja gameplayu z Cyberpunk 2077! Nie tracę czasu i wracam na https://www.twitch.tv/cdprojektred.
AKTUALIZACJA 2: Transmisja zakończona, zapis czeka na Was poniżej:
3. Devil's Hunt (Layopi Games)
Całkiem okazały, 12-minutowy gameplay Devil's Hunt, liniowego beatem'upa z bohaterem o gorejącej ręce i genezie łowcy demonów przypominającej nam innego
twardziela made in Poland w skórzanej kurtce. Tytuł ciekawszy tym
bardziej, że powstaje pod dowództwem byłego piłkarza Pawła Leśniaka, na
podstawie fabuły książki Pawła Leśniaka, mającej stanowić fundament dla gry studia Pawła Leśniaka.
4. Dying Light: Bad Blood (Techland)
Oprócz powyższego gameplayu jest jeszcze kilka relacji z zamkniętych pokazów (m.in. ta Spider's Web), do których niebawem dołączą
również moje wrażenia z zamkniętej bety.
5. Dying Light 2 (Techland)
To właściwie tylko kwiatek. Kwiatek marki Ford Mustang GT w edycji DL2. Ponoć ten potwór krążył po ulicach Kolonii w czasie odbywania się targów. Na
deser można zagryźć relacją Gamezilli z zamkniętego pokazu Dying Light 2, żeby jakoś zabić
głód przed premierą w A.D. 2019. Relacjonujący dziennikarz był pod wrażeniem
wielkości mapy i postulowanego rozmachu wzajemnie zazębiających się systemów i
decyzji względem konkurujących frakcji. Zapowiedziano też bliżej niezidentyfikowane opcje sieciowe (z grubsza: "to może być wszystko, oprócz battle royale") oraz pojawienie się pojazdów.
6. Kursk (Jujubee)
Jujubee zaserwowało gameplay trailer Kurska w
jakości 4K, imponujący pietyzmem oddania szczegółów wyposażenia okrętu podwodnego i świata poza nim. Sporo o zainteresowaniu tytułem mówi fakt, że większość
komentarzy pod powyższym materiałem jest napisana cyrylicą.
7. Re-Legion (Ice Code Games)
Po samym
trailerze kompletnie nie wiem, czy spodziewać się RTSa, jakiejś odmiany gry MOBA,
czy tylko symulatora krabopodobnego mechanizmu rozpiętego na człowieku, ukazywanego w trailerze kilkukrotnie z widoczną lubością. Znaczy, chyba wygląda intrygująco.
Zasadniczo Re-Legion ma jednak być właśnie tym pierwszym, strategią czasu rzeczywistego, wyróżniającą się
zacięciem proroczym. Przyjdzie nam pokierować własną sektą, zwerbować do niej
wiernych spośród ludności cywilnej i posłać ich na śmierć. Według najlepszych tradycji ze świata rzeczywistego.
8. We. The Revolution (Polyslash)
Pierwszy
gameplay z We. The Revolution, jaki do tej pory widziałem. Siedem minut
brodzenia w mętnej wodzie pracy sędziego w czasach galopującej gilotyny, czyli
wycinek jednego procesu z gry wraz z egzekucją wyroku. Do tego z komentarzem
developerów i cudną grafiką, przygotowywaną ręcznie trójkąt po trójkącie.
9. World War 3 (The Farm 51)
Konkrety o World War 3, szczodrze
wykorzystującym fotogrametrię sieciowym FPSie od The Farm 51, okrzykniętym jeszcze przed
jakimkolwiek zapisem rozgrywki pogromcą Battlefielda V, posypały się całkiem
obficie. Na zaostrzenie apetytu proponuję oficjalne, krótkie video od twórców.
A tym, którym wciąż mało, proponuję solidne 26 minut czystej rozgrywki, rozgrywającej się - adekwatne do miejsca targów - na
mapie przedstawiającej okolice Bramy Brandenburskiej w Berlinie.
10. ?
Zachęcam do kontaktu na maila
ahutnikiewicz@grymadein.pl, jeżeli pominąłem coś istotnego. W razie gdyby
transmisja danych na Twitchu Cyberpunk 2077 miałaby się jednak skończyć
streamem z gry, zaktualizuję powyższą listę. :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz